ISBN – 978-86-910937-0-9
ISSN – nema

COBISS.SR-ID-145432332

Prednja korica knjige
izvor – retkeknjige.com
knjiga na prodaju

Knjiga “Teorija restauracije” čiji je autor Čezare Brandi spada među cenjenije knjige i da tako kažemo osnovne kada je u pitanju restauracija. Ova knjiga je izašla u saradnji ministarstva kulture i ambasade Italije, malo komplikovana putanja, ali kako god, bitno da je objavljena. Sama restauracija deluje kao komplikovana i zahtevna reč, a u pitanju je popravka i sanacija nečega. Kada je u pitanju uređenje malo zahtevnijeg eneterijera, neke stavke iz ove knjige su od velike koristi.

Knjiga je kod nas u Srbiji objavljena 2007 godine, dok je orginal štampan 1977 godine. Kako je u pitanju delo koje je pisana u samom začetku ozbiljnijeg pristupa restauraciji, u priličnoj meri se bavi teoretskim pitanjima. Ovo samo po sebi nije loše pošto daje solidnu osnovu za planiranje posla. Nezgodno je kada se u pola akcije vidi da će ipak biti nekakvih dodatnih radova koji će da povećaju troškove (probiju budžet). Ne kaže se bez razloga da je planiranje pola posla.

Što se tiče ilustracija u ovoj knjizi ima sekcija, praktično poglavlje sa fotografijama. Sve fotografije su crno bele i ispod njih se nalazi opis onoga što je prikazano. U delovima knjige gde je tekst nema pratećih fotografija ili crteža. Ovo je malo neobično rešenje koje se ređe sreće, ali uvek je dobro kada postoje ilustracije u knjigama koje bolje prikazuju ono o čemu se piše.

Što se tiče preporuke za ovu knjigu, mogu da je dam. Ali da se ogradim da nije za svakoga, jednostavno ima baš dosta teoretisanja, priličan osvrt je na slike i skulpture. prosečan majstor amater koji voli da malo čačka i da tu i tamo nešto popravi, verovatno bi se smorio čitajući je. Međutim za one koji žele ozbiljno da se bave uređenjem enterijera, ovo je odlična osnova da se pripreme.

Slike knjige

Zadnja korica knjige
izvor – retkeknjige.com